22/06/2018
L'alcaldessa de Castelló agraeix el diàleg entre l"Ajuntament, Conselleria i Diputació.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat la "col·laboració a tres bandes" entre les administracions públiques que ha permès desbloquejar el projecte del nou col·legi Vicent Marçà. "L'Ajuntament ha exercit la seua labor de mediació amb la Generalitat i la Diputació per a ajudar a aconseguir una solució satisfactòria per a la comunitat escolar mentre dure la construcció del centre educatiu", ha afirmat.
Marco ha mostrat la seua satisfacció per l'acord entre la Conselleria d'Educació i la Diputació perquè l'alumnat puga rebre classes en Penyeta Roja durant el període d'execució de les obres del col·legi. D'aquesta manera, se satisfà la pretensió de les famílies, que preferien aquesta opció enfront d'altres per a acollir les classes a partir de l'inici de la construcció del col·legi, en el pròxim curs escolar.
"El diàleg, la cooperació i l'esforç per entendre'ns ha prevalgut per sobre d'altres consideracions", ha referit. Marco ha mantingut reunions amb responsables de la Conselleria d'Educació i Diputació per a acostar postures entre les parts. L'enteniment entre aquestes dues institucions era decisiu per a la cessió i adequació de Penyeta com a col·legi provisional.
Marco ha tingut paraules d'agraïment a l'AMPA del Vicent Marçà per la "comprensió" d"aquests mesos. "En l'assemblea amb les mares i pares, fa unes setmanes, em vaig comprometre al fet que l'Ajuntament treballaria per a buscar una solució satisfactòria per a totes les parts i açò hem fet", afirma. En aqueix sentit, ha agraït expressament la tasca del regidor d'Educació, Enric Porcar.
L'alcaldessa ha recalcat l'aposta del Govern municipal de Castelló per la dignificació dels espais destinats a l'educació. Una de les primeres decisions després de l'accés al govern va ser aprovar un pla de reforma de centres educatius de la capital, al que s'han anat destinant fons del superàvit municipal, la qual cosa ha permès impulsar diversos paquets d'inversions financerament sostenibles per a adequar els col·legis.