01/03/2018
L'Ajuntament de Castelló i PATIM presenten la campanya Briconsejos amb el repartiment de cartells en collas i gagates.
L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Benestar Social i Dependència, i l'associació PATIM han engegat la campanya Briconsejos amb motiu de les festes de la Magdalena, que consisteix en la distribució de cartelleria a les entitats festeres, principalment colles i gaiates, perquè aquesta siga exhibida en les àrees destinades a la dispensació i consum de begudes alcohòliques.
El regidor delegat de l'àrea, José Luis López, ha explicat que "els cartells enumeren principalment una sèrie de consells perquè les persones majors d'edat que han decidit prendre alcohol ho facen d'una manera el menys nociva possible".
López ha destacat que "es tracta d'una campanya de reducció de riscos i control d'ús de substàncies, especialment en adolescents, i no de prevenció universal, per la qual cosa no es recomana exhibir el cartell en les zones dels locals en els quals hi haja menors d'edat, ja que, per llei, està prohibit dispensar i beure alcohol a menors d'edat".
D'aquesta manera, s'aconsella no col·locar o exhibir aquests cartells en zones en les quals vaja a haver-hi xiquets, menors d'edat, o espais lúdics destinats a famílies, o, en cas que es col·loquen a l'interior d'algun local o carro, s'hauria d'explicar que són consells per als majors d'edat que consumeixen substàncies com l'alcohol o altres drogues.
Cl ressaltar que aquests cartells seran distribuïts exclusivament a través de la Federació de Colles, la Gestora de Gaiates i la Junta de Festes. No obstant açò, des de la regidoria es prega a altres agents socials que tinguen en compte aquestes consideracions a l'hora de difondre el contingut d'aquests cartells, perquè els missatges arriben als destinataris reals.