02/01/2023
La Regidoria d'Habitatge preveu actuar enguany en un altre bloc a través del conveni amb el col·legi d'administradors
La regidora d'Habitatge de l'Ajuntament de Castelló, María Jesús Garrido, acompanyada per personal tècnic, ha mantingut aquest dimecres una reunió amb representants del col·legi d'administradors de finques per a fer seguiment del conveni signat, que contempla un servei d'atenció als edificis vulnerables per a fomentar la rehabilitació.
“Aquest primer conveni, signat al juny de l'any passat per un periode d’un any, ha propiciat ja la col·laboració de set administradors de finques en un grup vulnerable amb 200 habitatges de la ciutat. Aquest acord de col·laboració pretén ajudar a regular la creació de comunitats de propietaris en edificis antics i canalitzar els tràmits per a sol·licitar subvencions existents en matèria de rehabilitació”, ha destacat la regidora d'Habitatge, María Jesús Garrido.
El departament municipal preveu enguany actuar en un segon grup residencial amb 80 habitatges que té més de 50 anys i necessita suport per a poder constituir comunitats de propietaris i optar a les ajudes públiques.
A través del conveni subscrit entre Ajuntament i el Col·legi, els administradors de finques s'actuen en edificis antics i que manquen d'un administrador de finques "a fi de garantir la igualtat d'oportunitats i fer arribar les subvencions de rehabilitació als habitatges que necessiten".
El treball del col·legi abasta als immobles o comunitats de propietaris en situació de vulnerabilitat social, econòmica o arquitectònica, amb una antiguitat superior a 20 anys i no haver utilitzat el servei de cap administrador en els últims dos anys. Un professional destinat pel Col·legi atendrà d'ofici les gestions d'assessorament que demanden grups vulnerables que s'adherisquen a aquest conveni.