18/01/2017
La regidora de Turisme, Patricia Puerta, ha explicat en FITUR que les pernoctacions de turistes nacionals i estrangers a Castelló ciutat han augmentat un 20% des de 2016.
Castelló ha iniciat avui la seva promoció com a destinació turística en FITUR 2017 amb la presentació de les novetats del servei de platja per a aquesta temporada turística. La regidora de Turisme, Patricia Puerta, ha explicat que un dels objectius fonamentals del Govern Local és "impulsar mesures que ajuden a desestacionalitzar el sector, un sector estratègic per a la nostra ciutat perquè que contribueix a reactivar l'economia i a generar ocupació".
Per aconseguir-ho, l'ajuntament ha augmentat en un 26% el pressupost del Patronat Municipal de Turisme -que aquest any serà d'1,3 milions- el que permetrà ampliar la temporada de platges des de les vacances de Setmana Santa, que aquest any se celebren a partir del 13 d'abril, fins al 30 de setembre. "Fins ara, les platges estaven equipades de l'1 de juny al 30 de setembre, amb el que estem ampliant pràcticament dos mesos la temporada. Durant cinc mesos, veïns i turistes podran gaudir de les biblioteques del mar; els punts bebè; els punts d'informació; les passarel·les d'accés a la platja; a més del servei de socorrisme i salvament i diferents activitats com a concerts, tallers infantils, animació, etcètera" ha indicat l'edil.
En aquest sentit, Patricia Puerta ha afegit que "apostar per desestacionalitzar el sector suposa també impulsar activitats i, per això, a més del festival de Ioga que repetirem a l'estiu i que tant èxit va obtenir l'any passat amb 8.000 assistents, farem un altre en Setmana Santa, els dies 14 i 15 d'abril".
Quant a inversions, la regidora ha explicat que es va a realitzar una important inversió per adquirir nous mòduls d'informació i serveis per a les platges; així com l'ampliació del pàrquing d'autocaravanes, que ha tingut un gran èxit durant el seu primer any de funcionament amb una ocupació de 100% durant gairebé tot l'any. "Una infraestructura que està atraient usuaris no només de tota Espanya sinó de tot el continent europeu. Un turisme que viatja durant tot l'any, conformat per persones de poder adquisitiu mitjà alt i molt sensibilitzats amb el medi ambient, per la qual cosa, des de l'ajuntament, estem encantats d'apostar per aquesta modalitat.
Augment de turistes
La responsable de l'àrea de Turisme també ha volgut destacar les bones dades d'ocupació amb que s'ha tancat l'any 2016, a falta de les dades de desembre, en el qual s'han registrat més de 372.000 pernoctacions a la ciutat de Castelló, "un 20% més que en 2014". Les pernoctacions han incrementat tant en el cas de turisme nacional, passant de 226.000 a 268.000; com en el cas del turisme estranger, que ha incrementat de 84.000 a 103.000.
"Aquestes dades confirmen que anem pel bon camí i per això anem a seguir treballant per convertir Castelló ciutat en un referent turístic, perquè estem convençuts que tenim atractius suficients per ser-ho: sol i platja, cultura, naturalesa, gastronomia, festes, tradició, deporti… una terra per gaudir amb tots els sentits" ha conclòs Patricia Puerta.