20/06/2017

170620 presentacion servicios limpieza (2)(1).jpg

El regidor Rafa Simó destaca que des de setembre s'han realitzat 4.881 jornades laborals més de neteja i recollida de residus.

El servei municipal de neteja viària i recollida de residus sòlids urbans de l'Ajuntament de Castelló renova la seua imatge. El nou logotip arreplega, sota el lema "Castelló tant net com vulgues", la importància de comptar amb la col•laboració ciutadana per a fer de Castelló una ciutat més neta i millor mentre que la imatge és un cercle dentat de color verd, al•ludint així al fet que la cura del medi ambient és un treball en procés, inacabat i que necessita de l'esforç diari.

El regidor d'Ordenació del Territori, Rafa Simó, ha aprofitat la presentació de la imatge renovada per a fer balanç dels primers nou mesos de la recuperació de les prestacions retallades en 2012 en el servei de neteja viària i recollida de residus sòlids urbans. Segons ha detallat l'edil responsable de Serveis Públics de l'Ajuntament de Castelló, la recollida de residus procedent de les vies urbanes "s'ha incrementat un 60% entre setembre de 2016 i maig de 2017 fins a aconseguir les 847,4 tones". En aquests nou mesos s'han arreplegat 321.840 quilos més de residus procedents de la neteja viària que en el mateix període de l'any anterior.

Aquestes dades confirmen, ha afegit Simó, "l'encert de millorar el servei, en el qual es va injectar 1,5 milions d'euros per a recuperar prestacions retallades fa ara cinc anys, perquè aquesta recuperació té efectes ambientals positius i repercuteix directament sobre la qualitat de vida de la ciutadania". Simó ha estat acompanyat pel director de Serveis Públics de l"Ajuntament de Castelló, Cristóbal Badenes, i pel gerent de l"UTE Saneamiento Urbano Castellón, Vicent Colàs.

Cal destacar que en l'àmbit de la neteja viària es van recuperar o van millorar el fregat de voreres i/o zones per als vianants, neteja intensiva de paviments, neteja de zones d'oci nocturn, agranat de repàs, neteja en grups i urbanitzacions dels afores així com l"aigualeig manual de voreres i calçades. Pel que fa a la recollida de residus sòlids urbans, des de setembre s'han intensificat la prerecollida en ubicacions de selectiva, la recollida i transport de paper cartó comercial i organismes oficials; i la recollida i transport de paper cartó, envasos lleugers i vidres en contenidors.

La millora d'aquestes prestacions "s'ha traduït en un increment de 4.881 jornades laborals, especialment en tasques com la neteja en grups i urbanitzacions dels afores, amb 1.326; en l"aigualeig manual de voreres i calçades, amb 1.105 i la mateixa quantitat de jornades augmentades en l'escombratge de repàs", en paraules de Simó, qui ha insistit en la necessitat de sumar la col•laboració ciutadana per a seguir avançant en la millora "d'un servei com la neteja viària i la recollida de residus essencial per a fer de Castelló una ciutat més sostenible, amable i amb major qualitat de vida".

Quant a la recollida selectiva de paper-cartó, vidre i envasos lleugers també han experimentat pujades, encara que més contingudes. En els dos primers casos, l'increment se situa en el 3% i en el d'envasos lleugers, en el 5%. La millora del servei va suposar un augment d'1,5 milions d'euros en el pressupost, va permetre la contractació de 32 nous empleats i la incorporació de 16 vehicles.

La nova imatge del servei municipal de neteja viària s'estrena amb una campanya en xarxes socials fonamentalment informativa, per a donar a conèixer la millora de prestacions, el personal emprat en aquesta tasca i la maquinària així com l'existència de serveis com els miniecoparcs, els contenidors de recollida d'oli domèstic o la recollida d'estris gratuïta a domicili.