03/01/2016
L'alcaldessa, Amparo Marco, i el regidor Rafa Simó reitern l"aposta per impulsar una xarxa d"itineraris ciclistes eficient.
El casc urbà de Castelló i les platges d"El Pinar, el Gurugú i Serradal ja estan connectades per carril bici. La Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló ha executat la connexió dels carrils bici existents en l'avinguda del Mar i l'avinguda Ferrandis Salvador a través d'un nou tram en el carrer l"Illa. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que es tracta "d'una actuació que respon a un dels reptes que ens hem marcat des de l'equip de Govern, com és el de millorar la connexió dels carrils bici i dotar a la ciutat d'una xarxa d'itineraris ciclistes eficient que ajude a fomentar l'ús de la bicicleta en la nostra ciutat".
L'alcaldessa i el regidor de Mobilitat i tinent d'Alcaldia del Grau, Rafa Simó, han coincidit en la "necessitat de facilitar al màxim els desplaçaments amb bicicleta en una ciutat com Castelló que per la seua grandària i orografia és ideal per als desplaçaments en aquest tipus de transport". El nou carril bici de la calle l"Illa "pot semblar una actuació menor per la longitud executada però permet donar coherència a les rutes ciclistes urbanes en connectar el casc urbà amb les platges", segons Simó.
El projecte ha consistit en la realització d'un nou carril bici a través del carrer L"Illa de 439 metres de longitud, dels quals 243,5 corresponen a carril bici urbà, 120,1 a itinerari en voreres i 75,5 a espais verds. L'execució del carril bici ha mantingut 38 places d'estacionament de vehicles donada la demanda veïnal existent. Amb est, Castelló disposa en aquests moments d'una xarxa ciclable de 79,1 quilòmetres dividida en carrils bici urbans, interurbans, itineraris de zona 30, per calçada, en voreres i espais verds.
No és aquesta l'única acció relacionat amb l'ús de la bicicleta. El Govern Municipal, tal com ha informat l'edil Rafa Simó en el Fòrum de Mobilitat, ha reprès l'elaboració del Pla Director de la Bicicleta i ha anunciat la redacció d'una ordenança de circulació de vianants i ciclistes que regule la circulació en la via pública i delimite els drets i les obligacions dels usuaris. A més, el pròxim any també s'ampliarà la xarxa de bancades de BiciCas amb dos nous punts que es concretaran en funció de les necessitats que determinen els nous usuaris. L'ús rècord del BiciCas en 2015, amb més de 500.000 préstecs, avala la necessitat de millorar i ampliar la xarxa ciclable urbana i interurbana per a afermar l'ús de la bicicleta en els desplaçaments ciutadans enfront d'altres mitjans més contaminants.