22/08/2018
L'alcaldessa destaca el caràcter social i la millora de seguretat vial d'aquesta inversió de l'estratègia Edusi Transforma Castelló.
El projecte de millora d'accessibilitat en 17 parades d'autobús, en la qual s'han invertit 211.000 euros cofinançats per l'Ajuntament de Castelló i els fons Feder, ja ha conclòs. Es tracta de la primera actuació que s'executada dins de l'estratègia Edusi Transforma Castelló, que suposarà una inversió global de 20,2 milions d'euros fins a 2022.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, destaca que "aquesta actuació reflecteix el caràcter social d'una estratègia amb la qual des del Govern local volem transformar Castelló en àmbits com l'urbanisme, les tecnologies de la informació però també en el de la mobilitat i l'accessibilitat". En aquest sentit, la primera edil subratlla que aquesta millora "suposa promoure el transport públic, facilitar el seu ús a persones amb mobilitat reduïda i millorar la seguretat a l'entorn d'aquestes parades, que a partir d'ara ofereixen un major espai per als usuaris".
Aquestes plataformes de pvc amplien l'espai d'espera per als usuaris d'autobusos, brindant accessibilitat i seguretat als viatgers. Així mateix milloren la funcionalitat de la maniobra de recollida dels viatgers del transport públic ja que impedeix que les parades puguen estar ocupades per altres vehicles, segons ha apuntat el regidor de Mobilitat Urbana, Rafa Simó.
Les parades que han millorat l'accessibilitat dins d'aquest paquet d'inversions de l"Edusi Transforma Castelló estan situades en el carrer Sant Roque; avinguda Benicàssim (2); camine La Plana; carretera de l'Alcora (2); avinguda Germans Bou; Maria Rosa Molas; Columbretes; Maestro Ripollés; Joaquín Costa; avinguda del Mar; avinguda Germans Bou; avinguda Casalduch (2), calle República Argentina, enfront de l'Hospital Provincial, i en l'avinguda Quevedo.
Són plataformes de pvc compostes per peces modulars de plàstic reciclat que es combinen i encaixen com un puzle de manera que permeten múltiples configuracions amb diferents amples, longituds o fins i tot angles. Total versatilitat per a adaptar-se a l'espai urbà i a les diferents parades de transport públic.
Aquesta millora de l'accessibilitat en parades d'autobús també atén les propostes del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial de la ciutat de Castelló, al pla d'acció del programa Castelló, Ciutat Amigable amb la Gent gran i al nou Pla General, que ha sigut guardonat per la Conselleria de Vertebració del Territori per la innovació metodològica d'integrar la perspectiva de gènere des de l'inici dels treballs de la planificació urbanística i en el disseny de la ciutat. La voluntat és, en la mesura de les possibilitats, és ampliar aquest tipus de plataformes.
Al setembre de 2016 es va aplicar una prova pilot en una parada de l'avinguda Caputxins. En 2017 es va ampliar a altres quatre parades més, situades en l'avinguda Blasco Ibáñez, en la ronda Vinatea, en el carrer Huesca i en l'avinguda de l'Alcora, que augmenten aquest estiu amb la instal·lació de 17 més gràcies a la injecció de fons europeus de l'estratègia Edusi Transforma Castelló.