05/10/2016

Reunioon Plan Emergencias Palau de la Festa.jpg

El regidor Antonio Lorenzo destaca que en un any s'ha impulsat una planificació en protecció civil "fins ara inexistent".

L'àrea de Seguretat de l'Ajuntament de Castelló ha elaborat el Pla d'Autoprotecció del Palau de la Festa i es converteix així en el primer edifici municipal no esportiu que compta amb un document professional per a fer front a possibles emergències. El regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo, ha subratllat que amb l'aprovació d'aquest pla "complim amb el compromís que adquirim fa un any de dotar als edificis municipals d'uns plans que determinen què fer en cas d'emergència, un requisit legal i una exigència ètica que no s'havia atès fins ara".

Lorenzo ha explicat que aquest és el primer d'uns plans d'autoprotecció que també s'aprovaran per a la resta d'edificis municipals, com pot ser el cas del recinte de la Pèrgola o del propi Ajuntament. En este sentit, ha volgut destacar el treball de coordinació d'Antonio Costa, sergent del Servei de Bombers i responsable de Protecció Civil. "Fins ara, la planificació d'autoprotecció i protecció civil ha sigut inexistent. Amb el nou Govern ja hem elaborat el pla d'autoprotecció del Palau de la Festa i en pocs mesos també estarem en disposició de presentar el Pla Territorial d'Emergències de Castelló", ha subratllat. cal recordar que aquest tipus de plans estan regulats per la norma bàsica d'autoprotecció, recollida en el Reial decret 393/2007.

El Pla d'Autoprotecció del Palau de la Festa s'estructura en dos grans blocs: un de mesures preventives i bones pràctiques i un altre d'intervenció davant emergències. En l'àmbit de les mesures preventives i bones pràctiques, s'arreplega tot un seguit de recomanacions per a garantir que l'activitat transcorre dins de la normalitat, com no utilitzar elements amb flames; complir estrictament amb la prohibició de fumar; no guardar elements fàcilment inflamables prop de fonts de calor; etcètera. Quant a la intervenció en emergències, arreplega que com a norma general, s'ha de procedir segons la seqüència d'accions denominada conducta PAS, abreviatura de protegir, avisar i socórrer.

L'edil de Seguretat Ciutadana ha afegit que "el pla contempla mesures de prevenció en l'àmbit laboral, dirigides als empleats que de manera permanent o eventual treballen en el Palau, garanteix la seguretat dels ocupants en esdeveniments de gran afluència de públic; estableix la coordinació amb els serveis de seguretat i d'emergència en cas que siga necessari".

La regidora i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Sara Usó, també ha agraït el treball de l'àrea de Seguretat per a dotar al Palau de la Festa d'aquest pla d'autoprotecció i ha anunciat que demà se celebrarà una jornada de divulgació en el propi edifici a la qual s'ha convocat a la Junta de Festes, a la Gestora de Gaiates, a ens vinculats, funcionaris, entre uns altres "amb l'objectiu de donar a conèixer el pla i les mesures que es contemplen". La difusió forma part del propi Pla d'Autoprotecció i la sessió de matí s'orientarà cap a la celebració d'esdeveniments amb gran afluència de públic.