04/03/2019
Marco ratifica l'aposta del consistori pel comerç tradicional que "dinamitza i dóna vida a la ciutat, a més de generar ocupació".
Puerta valora "Castelló, compra y +", una eina que "desenvolupa accions d'optimització, màrqueting i fidelització".
Els comerços locals i mercats municipals ja comparteixen un espai en la xarxa gràcies a l'aplicació mòbil "Castelló, compra y +". Amb aquesta eina, ja operativa i a la qual s'han adherit 70 comerços, els castellonencs podran geolocalitzar els punts de venda, comprar productes i accedir a múltiples ofertes, entre altres possibilitats. L'Ajuntament de Castelló i la Cambra de Comerç han impulsat aquesta iniciativa que està cofinançada pels fons europeus Feder i la Direcció General de Política Comercial i Competitivitat.
Optimitzar el servei, desenvolupar accions de màrqueting i fidelitzar al client són alguns dels objectius clau que pretén cobrir l'aplicació. Així s'ha reflectit en la presentació del projecte, un acte en el qual han intervingut l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco; la regidora d"Impuls de l"Activitat Econòmica, Patricia Puerta; la presidenta de la Cambra de Comerç, Dolores Guillamón; i el tècnic de l'equip que ha dissenyat l'app, Santiago Gimeno, que han estat acompanyats pel gerent del Mercat Central i diversos comerciants de la ciutat.
"Comerç local significa tracte pròxim, producte de qualitat, un espai que atorga personalitat a la ciutat i dóna vida al barri, a més de ser un ocupador net i dinamitzador de l'oferta. Per això hem d'aprofitar recursos, en aquest cas tecnològics, per a fomentar les nostres botigues i promocionar aqueix valor afegit que reuneixen", ha assenyalat l'alcaldessa, qui també anima als comerços a registrar-se en l'app.
L'edil Patricia Puerta assegura que "el xicotet comerç avança en igualtat d'oportunitats, suposant al seu torn un impuls als mercats de tota la vida". En definitiva, ""Castelló, compra y +" respon a una demanda dels nostres comerciants per a modernitzar al sector", ha conclòs Puerta.
Botigues d'alimentació, cosmètica, merceria, decoració, electrònica, sabateries i un llarg etcètera es podran localitzar en un mapa interactiu, on a través del nom del comerç o la tipologia d'aquest es podrà filtrar la cerca. Una altra de les funcionalitats a destacar és la secció que permet a l'usuari o usuària accedir al llistat de les ofertes dels comerços.
A més de posar a disposició la compra de productes online, també es donaran a conéixer ofertes d'ocupació, esdeveniments d'oci repartits pels voltants, informació dels mercats -Central i de Sant Antoni-, el directori de les empreses, notícies d'interés i s'inclourà un enllaç al portal de turisme de la ciutat. En aquest sentit, l'aplicació busca donar forma a l'experiència del comerç, ja que a través de l'agenda d'esdeveniments i guia turística, el visitant trobarà una destinació no solament per a comprar sinó també per a gaudir de la ciutat.
La presidenta de la Cambra de Comerç, Dolores Guillamón, ha traslladat la seua visió del comerç local com a "peça molt necessària per a l'activitat econòmica i per a construir una ciutat més sociable". Per aquesta raó, el consistori "ha apostat pel comerç tradicional des del principi passant d'un pressupost en 2015 de 146.000 euros a 295.000 euros en 2018", ha recordat Marco.
Per part seua, el tècnic encarregat en el disseny de l'app, Santiago Gimeno, ha posat l'accent en la facilitat del seu ús i utilitat d'aquesta: "Es tracta de posar al comerç en el palmell de la teua mà". Gimeno ha destacat a més les targetes de fidelització hiperpersonalitzades que confeccionarà cada comerç en funció de les necessitats del seu client. A través d'aquestes, el client podrà sumar punts i accedir a ofertes especials.
Els comerços disposaran de fullets informatius que mostraran el ventall de possibilitats que ofereix l'app. A més, el consistori i la Cambra de Comerç s'encarregaran de formar als comerciants perquè puguen resoldre els dubtes que els clients es plantegen respecte al seu ús.