28/03/2019

campanya aigua.jpg

La campanya planteja realitats que impliquen l'escassetat dels recursos hídrics i ofereix consells per a aconseguir un estalvi del 10% en el consum de la llar.

L'anomenat Planeta Blau precisa un consum eficient de la seua principal matèria. Per això, amb motiu del Dia Mundial de l'Aigua, celebrat el passat 22 de març, i aprofitant les festes de la Magdalena, l'Ajuntament de Castelló juntament amb Facsa ha llançat una campanya que consciencia sobre la realitat que submergeix als recursos hídrics. Una acció que es marca com a objectiu l'estalvi del 10% del consum d'aigua en les llars.

Adhesius de grans dimensions s'han distribuït en onze punts de la ciutat: la Plaça de la Peixaeteria, Carrer Major, Teatre Principal, Parc Ribalta, enfront de l'Església de la Sang, al costat de la Piscina Provincial, Caputxins, avinguda Rei Don Jaime, Tenència d"Alcaldia del Grau i Plaça del Mar del Grau. Diferents missatges que consciencien sota l'eslògan "Feix un bon ús de l'aigua i eixiràs guanyant" pretenen atraure els i les castellonenques per a escanejar el codi QR que incorporen. A través del mòbil, el codi els redirigirà a un total de deu consells per a un consum eficient.

Regar les plantes a l'alba o al fosquejar i recollir a més, l'aigua de pluja per a això, utilitzar cisternes amb sistemes d'estalvi, reparar amb urgència les avaries d'aixetes per a evitar el degoteig i evitar l'ús del vàter com a paperera, entre altres, són punts a tindre en compte. Es tracta de xicotetes accions que contribueixen al fet que en un futur l'H2O continue suposant el 70% de la superfície de la Terra i posar fi així a l'escassetat que ja afecta a 4 de cada 10 persones.