06/02/2016
L"alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, defensa la necessitat de potenciar "models de mobilitat més sostenibles".
"Necessitem un sistema de finançament del transport públic que deixe de primar Madrid i Barcelona, que siga equitatiu i que done respostes a les necessitats de capitals de grandària mitjana com Castelló". L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha defensat així la necessitat d'aprovar una llei estatal de finançament del transport públic que "permeta potenciar la nostra xarxa urbana i apostar per models de mobilitat més sostenible". A més, Marco ha apuntat que aquesta millora en el finançament "ajudaria a impulsar mesures per a aconseguir una connexió més eficaç dels barris, de les urbanitzacions i dels polígons industrials en ciutats com Castelló".
D'aquesta manera, Castelló se suma a la reivindicació formulada en la jornada sobre Els reptes del transport urbà a la Comunitat Valenciana celebrada en l'Escola Politècnica de la Universitat d'Alacant. En aquest sentit, el tinent d'Alcaldia de Mobilitat, Rafa Simó, ha expressat la necessitat "d"aconseguir un nou model de finançament que facilite una progressiva millora en les condicions tècniques, mediambientals i de qualitat del servei del transport públic urbà". En aquests moments, Espanya és l'únic país de la UE que no compta amb regulació estatal que establisca les bases i criteris necessaris per a regular i organitzar els criteris de finançament del transport públic, tal com va quedar reflectit en el fòrum convocat per la Càtedra Vectàlia.
En la jornada, el president de l'Associació Nacional de les Empreses de Transport Urbà, Miguel Ruiz, va exposar que dels 297 milions d'euros anuals en subvencions estatals, 246 milions es van a Madrid, Barcelona i Canàries. Els altres 51 milions d'euros, a la resta dels 90 municipis amb transport urbà subvencionat per l'Estat.
"Castelló se suma a aquesta demanda. Necessitem un model més just i equitatiu que ens permeta escometre les millors necessàries per a millorar els percentatges d'ús del transport públic urbà", ha defensat Simó. En aquest sentit, des de la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló treballa en una reordenació de les línies d'autobús urbà "amb l'objectiu d'optimitzar els recursos i millorar el servei. Una proposta que ha de passar pel Fòrum de Mobilitat per a la seua anàlisi "perquè és fonamental consensuar aquest tipus de mesures i que *responsan a les necessitats ciutadanes", ha insistit Simó.