06/10/2024
6 d'octubre de 2024.- L'Ajuntament de Castelló ha iniciat el procés de formació dirigit als comerciants del Mercat Central i del Mercat de Sant Antoni per a l'ús d'una plataforma digital o ‘Marketplace’, juntament amb la instal·lació de taquilles intel·ligents refrigerades, amb l'objectiu de facilitar l'experiència de compra dels usuaris. Amb un clic en internet es poden realitzar compres en el Mercat Central i en el Mercat de Sant Antoni i arreplegar la comanda en la taquilla més pròxima al domicili.
Aquesta iniciativa del govern municipal, a través de les regidories de Comerç i Modernització, pretén impulsar la competitivitat del comerç local en un entorn cada vegada més digitalitzat. Es tracta d'una eina al servei dels venedors i consumidors que forma part del projecte de digitalització del comerç local que el consistori ha posat en marxa per a modernitzar els mercats municipals i adaptar-los a les noves necessitats dels consumidors.
En una reunió que ha tingut lloc en el saló de Plens de l'Ajuntament, una vintena de comerciants han participat en la primera sessió de formació en profunditat sobre el nou sistema dissenyat per a optimitzar i modernitzar el funcionament del comerç local.
Durant aquesta sessió, els assistents han pogut obtindre informació detallada sobre les funcionalitats del sistema markertplace, la seua implementació i les millores que s'espera que porte als seus negocis. La reunió ha comptat amb la participació d'Alberto Vidal, regidor de Comerç i Consum, i Paco Cabañero, regidor de Modernització, els qui van ressaltar la importància d'aquest programa formatiu com una eina clau per a impulsar la competitivitat i l'adaptació del comerç tradicional a les noves tecnologies.
Després de tres mesos de proves pilot amb una desena de comerciants seleccionats, el procés de formació s'estendrà a tots els comerciants interessats durant el mes d'octubre. L'objectiu és que els participants estiguen formats per a utilitzar la nova plataforma digital i les taquilles intel·ligents abans que finalitze el mes.
L'empresa encarregada de la gestió d'aquest sistema serà responsable que les formacions es realitzen de manera efectiva, assegurant la correcta implementació del servei i brindant suport continu als comerciants.
“Actualment, quasi el 80% dels espanyols d'entre 16 i 74 anys utilitza internet com a canal de compra, la qual cosa demostra que el comerç en línia és una realitat imparable” ha indicat el regidor de Comerç i Consum, Alberto Vidal. En aquest sentit, ha explicat que “el comerç local de Castelló no pot quedar-se arrere en aquesta transformació, ja que adaptar-se als nous hàbits de consum és essencial per a continuar sent competitius. Per això, volem brindar eines útils i eficaces, com aquesta, que realment puguen fer costat als nostres comerciants en la seua transició cap a l'entorn digital”.
El regidor de Modernització, Paco Cabañero, ha indicat que “la despesa mitjana del consumidor digital ha passat de 69€ a 82€ en l'últim any, la qual cosa reflecteix una tendència a l'alça. Aquest creixement demostra que el comerç en línia és una oportunitat per al nostre comerç de proximitat. Des de la regidoria de Modernització, volem assegurar que els nostres comerciants compten amb les eines necessàries per a aprofitar al màxim aquesta transformació digital i respondre a les noves demandes del mercat.”
Cal recordar que l'objectiu d'aquesta iniciativa és generar un portal digital al qual puguen adherir-se els comerços del Mercat de Sant Antoni i Mercat Central, la qual cosa es coneix com ‘Marketplace’. Els usuaris podran fer les seues compres des de la comoditat dels seus dispositius mòbils, una vegada estiga operativa la pàgina d'internet per a realitzar les compres (*Marketplace)i gràcies a la instal·lació de les taquilles intel·ligents per tota la ciutat podran arreplegar la seua comanda qualsevol dia de la setmana, a qualsevol hora del dia. L'objectiu és que en el futur puguen incorporar-se tots els comerços de la ciutat que ho desitgen.
Aquesta actuació, amb una inversió total de 356.535,70 euros, finançada amb Fons Europeus Next Generation del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, cerca enfortir el comerç de proximitat i modernitzar l'accés als productes frescos i de qualitat dels mercats. Ciutats com Màlaga ja han implementat aquest sistema amb notable èxit, portant els productes dels mercats a tota la població de manera eficient.
Acostar el mercat a tots els racons de la ciutat
El regidor de Comerç ha subratllat la importància d'aquest projecte: "Amb aquest nou sistema, volem acostar els mercats a totes les persones, especialment a aquelles que no poden acudir físicament, i atraure a un públic més jove. La nostra intenció és que el Mercat Central i el Mercat de Sant Antoni arriben a tots els barris de la ciutat de manera moderna, accessible i eficient, facilitant que tots els veïns puguen gaudir de productes frescos de qualitat sense complicacions".
El sistema de ‘Marketplace’ permetrà als usuaris realitzar les seues compres en línia, que podran ser arreplegades de manera còmoda en les 11 taquilles distribuïdes estratègicament per la ciutat. Aquestes taquilles estaran situades en el Mercat Central, Mercat Sant Antoni, Maset Blau, Policia Local del Grau, Primer Molí, Centre Comercial Salera, pàrquing APK2 Clavé, Hospital General, Hospital Provincial, CEIP Vicent Marzà i Hort dels Corders. A més, podran ser reubicades en funció de la demanda, per a garantir un accés òptim a tots els ciutadans.