14/04/2021
L'entitat reuneix una vintena de mercats municipals valencians per a reforçar i compartir bones practiques
El Mercat Central de Castelló s'ha integrat en Confemercats CV, l'entitat nascuda per a reservar i defensar la identitat dels mercats municipals que impulsa la Confederació d’Empresaris de Comerç, Servicis i Autónoms de la Comunitat Valenciana. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, i el regidor d'Innovació Comercial, David Donate, s'han reunit amb el gerent del Mercat Central, José Luis Hernández, després de la integració d'aquest mercat municipal en una xarxa que engloba a 22 mercats d'Alacant, Castelló i València i més de 80 a nivell nacional.
L'alcaldessa de Castelló ha destacat que, d'aquesta manera, el Mercat Central “gana en visibilitat i potenciarà la seua pròpia identitat local posant així en valor el comerç de proximitat i als i les productores locals”. Marco ha apuntat que la integració en Confemercats permetrà a més “aprofitar les sinergies entre els mercats municipals d'altres ciutats, compartir experiències i implementar iniciatives que puguen millorar i impulsar aquest espai tan emblemàtic de la nostra ciutat”.
Per part seua, el regidor d'Innovació Comercial, David Donate, ha posat en valor la capacitat de reacció del Mercat Central i dels venedors i venedores que, des que es va declarar l'estat d'alarma per la pandèmia, han sabut adaptar-se a les circumstàncies i crear noves modalitats de venda i fidelització com la iniciativa ‘El Mercat a casa’ posada en marxa per a instaurar un sistema de venda a domicili de les compres realitzades per telèfon. Donate també ha destacat l'aposta del Mercat Central per la iniciativa ‘Cistella’, la primera plataforma de compra venda en línia del comerç local de Castelló impulsada per l'Ajuntament.
“Des del consistori col·laborem amb totes aquelles iniciatives i projectes que impulsen la compra de productes de proximitat i recolzen a les i els productors locals”, ha indicat Donate.
En aquest sentit, l'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria d'Innovació Comercial, està col·laborant amb la posada en marxa d'una nova campanya per a dinamitzar el Mercat Central i el Mercat de Sant Antoni per a fidelitzar als clients més joves. Donate ha explicat que la iniciativa ‘Mercats de Castelló’ naix per a augmentar la visibilitat i donar a conéixer les particularitats de tots dos mercats. Per a això, a través del compte d'Instagram @mercats_de _castello s'està donant a conéixer els llocs de tots dos mercats, als i les venedores, així com a la clientela i els productes típics locals.