04/05/2018

04-05-2018 Jornals de Vila.jpg

Les 9 persones destinades a treballar a l"Oficina de Vivenda han realitzat 193 visites per a recollir informació i regularitzar la situació dels inquilins

La vicealcadessa de Castelló, Ali Brancal, ha fet avui balanç de l"última edició del projecte Jornals de Vila, un programa destinat a la inserció laboral de persones en situació de desocupació, prioritzant les que es troben en situació de vulnerabilitat. Per segon any consecutiu, aquesta iniciativa ha estat destinada a la rehabilitació de vivendes socials i d"edificis municipals.

En aquesta segona edició han estat treballant en el projecte 88 persones, 45 més que el passat any. Així doncs, d"aquest total de treballadors, 9 d"ells han treballat a l"Oficina de Vivenda, encarregant-se de visitar una per una les 221 vivendes, recollint tota la informació necessària i creant un quadern de gestió comunitària per facilitar als veïns tota la informació adient, entre altres moltes feines.

La vicealcadessa ha destacat que "la situació que ens vam trobar era molt complicada, ja que ens vam trobar un desconeixement i falta d"identificació de les persones que estaven dins de les vivendes, però sobretot i més important, sospitàvem que hi havia vivendes buides". Ali Brancal també ha remarcat que "no sabíem tampoc l"estat del subministrament i les cases estaven en unes condicions prou lamentables".

No obstant això, Ali Brancal ha apuntat que la situació actual és diferent, doncs ja s"ha identificat a les persones que ocupen estes vivendes, s"ha gestionat el subministrament de llum i aigua i s"ha identificat el volum de vivendes irregulars. A més a més, s"ha realitzat reparació de desperfectes en 56 habitatges i reforma integral en altres 3 més.

Respecte a aquesta edició, Brancal ha volgut posar l"accent en el caràcter social que ha tingut este programa, doncs "moltes vegades la part social no és prioritària, però en aquest programa sí ho ha sigut". És per això que les 9 persones que han treballat en l"Oficina de Vivenda s"han posat en contacte directe amb les persones, les han informades o fins i tot les han derivades a serveis socials.