19/12/2020
L’atenció presencial es manté al Palau de la Festa per tal de garantir el compliment dels protocols sanitaris
Àudio d'Ignasi Garcia
L’Ajuntament de Castelló garantirà la gratuïtat del servei d’atenció a la ciutadania amb l’activació del 010 com a servei gratuït sense cost. Aquest servei telefònic ha estat una peça clau del Pla Especial d’Atenció a la Ciutadania Covid-19, activat el passat 18 de març.
“Aquest és un pas molt necessari en un moment com el que vivim, en què l’atenció i la informació directa a la ciutadania són fonamentals i en un context en què les tramitacions telemàtiques han agafat molt de pes”, ha explicat el regidor d’Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia. L’edil ha destacat que “corregim així una anomalia que podia arribar a limitar l’accés d’algunes persones als serveis d’atenció ciutadana” alhora que ha recordat que el consistori manté l’atenció presencial al Palau de la Festa “perquè és el lloc ideal per a centralitzar serveis i respectar els protocols sanitaris pel que fa a aforament, distàncies interpersonals i vies d’entrada i eixida diferenciades”.
El servei d'atenció a la ciutadania passarà a ser gratuït durant del mes de generi operarà en l'horari habitual de dilluns a divendres en horari de 08.00 a 15.00 hores. Aquesta ferramenta permet facilitar a la població informació bàsica de la ciutat de Castelló i dels seus serveis.
A més a més, el servei del marcatge reduït també permet dur a terme tràmits senzills i rebre queixes o suggeriments, emplenant un formulari facilitat pel consistori. Així mateix, a través d’aquest canal també s'envia informació relativa a campanyes municipals. El servei atén a la ciutadania per via web i per correu, així com mitjançant aplicacions de missatgeria instantània com WhatsApp.
L’atenció a la ciutadania per via telemàtica busca ampliar el nombre de tràmits i consultes que la ciutadania pot fer a distància. Recentment, el consistori ha licitat el servei per tal d’implantar tres nivells de resposta al 010. Aquests són el de resposta immediata, que consisteix en respondre en el mateix moment de la consulta; també hi ha la possibilitat de la desviació de trucada, que tracta de redirigir la consulta a un especialista o al departament competent; i, finalment, inclou la resposta en diferit en la qual el personal anota la consulta i dona resposta quan disposa de la informació adient.