04/03/2019
Garcia afirma que "Benestar Social ha ajudat 19.000 persones en 2018, i continuarem treballant perquè més persones es puguen beneficiar de les ajudes"
El vicealcalde de l'Ajuntament de Castelló, Ignasi Garcia ha presentat la nova pestanya del Panell de Govern Obert de la pàgina web del consistori dedicada a Benestar Social, i d'on es podran extreure les dades del treball que està fent a l'Ajuntament per a atendre a la ciutadania en inclusió social, "una de les principals preocupacions de l'Acord del Grau" ha afirmat Garcia.
L"edil ha explicat que "el que buscàvem amb aquesta pestanya era mostrar amb xifres la realitat de la nostra ciutat i de l'Ajuntament, i que valoraren el treball que s'està fent des de totes les regidories, però en especial des de la regidoria de Benestar Social, que des del primer dia ha sigut per a aquest govern una de les seues prioritats".
Dintre del Panell de Govern Obert hi haurà una pestanya a l'apartat 'Observatori', on es recull tota la informació de la ciutat, i on estaran les dades del treball que realitza la regidoria de Benestar Social.
En ella la informació estarà dividida en quatre pestanyes: en la primera es troba una breu explicació de les dades i documentació que es dóna, el volum de treball per a emergències socials i les tramitacions; en la segona, es mostra el total d'intervencions que la regidoria de Benestar Social ha fet amb la informació desagregada per sexe i nacionalitat; en la tercera les dades es troben separades per districtes i, finalment, en l'última podrem accedir a la informació de les intervencions que es realitzen per nacionalitat mitjançant un gràfic.
"Amb això, podem constatar que és una falsedat dir que les ajudes i les intervencions socials es donen principalment a gent estrangera, perquè més del 70% de les intervencions que realitza la regidoria de Benestar Social es dediquen a gent de nacionalitat espanyola" ha manifestat el vicealcalde.
A més, Garcia ha volgut recordar que aquestes dades que ara es presenten en obert per a tota la ciutadania es poden facilitar gràcies a la posada en marxa durant 2018 de l"aplicació per al departament de Benestar Social que va ser desenvolupada pels tècnics de l"Ajuntament amb l"ajuda de l"empresa Ayelen Solutions. Una aplicació que ha representat "un canvi en la forma de treballar, ja que per primera vegada hem facilitat a través de les TICs la col·laboració i la comunicació entre els diferents negociats de Benestar Social. A més, l"aplicació ens ha permés traure informació de manera automàtica per a tindre un control exhaustiu de les nostres polítiques i facilitar el treball als nostres funcionaris".
El titular de Modernització també ha destacat que la nova aplicació ha facilitat que "la ciutadania puga rebre una assistència i una atenció més eficient, més ràpida i més humana gràcies als fluxos d"informació i la nova manera de col·laborar que ara tenen els diferents negociats". A més, Garcia ha volgut destacar no sols la implicació de la Regidoria de Benestar Social, encapçalada per José Luis López, i dels seus tècnics, sinó també la col·laboració de la Conselleria d"Igualtat i Polítiques Inclusives de Mónica Oltra, gràcies a la qual "hem aconseguit reduir moltíssim les llistes d"espera de la dependència, per exemple".