02/12/2017
La consellera Elena Cebrián i la regidora Mary Carmen Ribera assisteixen a la presentació en la Plaça Major.
La consellera d'Agricultura, Medi ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, Elena Cebrián, ha destacat que amb la marca 'Peix de llotja' es pretén "impulsar i estimular el consum de peix de la nostra terra". Així s'ha manifestat la titular d'Agricultura i Medi ambient en l'acte de presentació de la campanya 'Peix de llotja' a Castelló, on ha assegurat que aquesta marca "suposa un important estímul en la promoció de la Comunitat com un territori, també, de peix".
Cebrián ha afirmat que aquesta iniciativa s'emmarca en l'aposta del Consell per "els productes de proximitat i el seu fet diferencial". A més, ha subratllat que el peix amb aquesta distinció es caracteritzarà per haver sigut obtingut "d'una manera sostenible i respectuosa amb el medi ambient".
La marca 'Peix de llotja' també permetrà donar a conèixer la qualitat diferenciada dels seus productes, el port de desembarque i la data de captura, la qual cosa proporcionarà als consumidors una informació que serà sinònim de "garantia sobre les característiques específiques del peix".
La regidora de Consum de l'Ajuntament de Castelló, Mary Carmen Ribera, ha acudit a la presentació i ha reafirmat el suport municipal al "Peix del Grau", un dels "productes estrella" de la gastronomia de Castelló. El Govern municipal ha impulsat una iniciativa per a promocionar el consum de peix entre escolars. Prop de 400 alumnes procedents de vuit centres educatius de la ciutat participen en aquesta campanya, en la qual els menors tenen l'oportunitat de conèixer els avantatges del "Peix del Grau", visitar les instal·lacions portuàries i ampliar els seus coneixements sobre la pesca.
La consellera ha ressaltat la importància del sector pesquer extractiu de la Comunitat, ja que ofereix treball directe a 3.000 persones, amb una producció d'unes 42.000 tones, valoritzada en 165 milions d'euros. A més, Cebrián ha assenyalat que aquest sector aporta "valor cultural i gastronòmic" i és "un actiu fonamental per al nostre sector turístic". No obstant açò, ha recordat que per a aconseguir la seua sostenibilitat, "cal donar a conèixer la gran varietat, qualitat i frescor del peix, i que forma part de la dieta mediterrània (reconegut per la Unesco) i, en general, d'una dieta variada i equilibrada".
La titular d'Agricultura i Medi ambient ha explicat que per a la creació de la marca s'ha apostat per "la col·laboració i treball conjunt", en la cerca del Consell per una polítiques i accions que siguen "plenament efectives i participades". De fet, la distinció '*Peix de *llotja' ha sigut elaborada per la conselleria i els representants de les tres federacions provincials de les 22 confraries de pescadors de la Comunitat. A més, ha comptat amb el suport dels sectors de la distribució i l'hostaleria.