30/09/2016

Vero RdP Junta Gobierno 01.jpg

Verònica Ruiz destaca que amb aquesta inversió totes les incidències en matèria de seguretat es gestionaran des d'una única sala.

La portaveu de l'Ajuntament de Castelló, Verònica Ruiz, ha explicat avui que la Junta de Govern ha aprovat l'expedient de contractació de l'equipament integral de la sala del centre d'atenció d'emergències de l'àrea de Seguretat i Emergències de la nostra ciutat. Es tracta d'una inversió de 899.030 euros, que es va a traure a licitació dividida en quatre lots: equipament informàtic, de comunicacions i visualització de les càmeres existents; matriu de comunicacions per al centre de coordinació operativa d'emergències; equipament de video-wall per a les sales d'emergències i equipament de càmeres de seguretat amb anàlisi de vídeo en diferents seus municipals.

Actualment en l'àrea de Seguretat Pública existeixen dues sales de coordinació d'Emergències, la de Bombers i la Sala de la Policia Local de Castelló, que juntament amb la sala de gestió i control de tràfic s'encarreguen de la gestió de la Seguretat en la ciutat. Açò suposa una dispersió de canals de coordinació i informació i una falta de connexió entre les bases de dades, al que cal afegir que les càmeres de vigilància i control de les instal·lacions municipals es troben disperses en diverses àrees de l'Ajuntament i, per tant, no es troben ateses les 24 hores del dia amb el consegüent perjudici per a la seguretat. Per a pal·liar aquesta situació, el Govern Local ha aprovat aquest projecte destinat a l'ampliació, reutilització, instal·lació, configuració i integració dels sistemes d'Emergències i Comunicació que disposa actualment els diferents serveis de l'àrea de Seguretat Pública i Emergències.

Verònica Ruiz ha destacat que, d'aquesta forma, "totes les incidències en matèria de seguretat en les quals l'Ajuntament és competent es gestionaran des d'una única sala" el que redundarà en un major control, eficàcia, eficiència i coordinació davant possibles emergències, un estalvi en els costos de manteniment, poder destinar més funcionaris a treballs operatius, i major transparència i proximitat als ciutadans, ja que podran disposar d'una aplicació de mòbil per a emergències.

Aquesta iniciativa s'uneix a l'impuls que ha donat el Govern Local a l'elaboració del Pla Territorial Municipal d'Emergències, que estarà llest a la fi d'enguany o principis de 2017 i que es convertirà en el marc per a redactar altres plans sectorials com el d'inundacions, tal i com va anunciar en el ple ordinari del mes de setembre el regidor de Seguretat Ciutadana, Antonio Lorenzo.

D'altra banda, la Junta de Govern també ha aprovat l'adhesió a l'acord marc de serveis postals que es va a licitar per part de la central de contractació de la Diputació de Castelló, amb l'objectiu de millorar aquest servei i abaratir costos.