29/07/2018
L'alcaldessa confia que la millora de la connexió metropolitana afavorirà la mobilitat sostenible i l'economia local.
Les tres fases del Bulevard de la Plana que afecten a Castelló, valorades en un milió d'euros, es podran començar al setembre. L'objectiu és transformar l'antiga N340 en una via urbana en la qual es resolguen els problemes d'ordenació del tràfic de la zona (molt congestionada en alguns trams), la integració de mitjans de transport més sostenibles, així com una major unificació paisatgística.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, valora el desenvolupament de la connexió i destaca la seua incidència en la millora de la qualitat de vida ciutadana. "Millorarà la mobilitat interurbana en l'entorn comarcal i contribuirà a la reducció de les emissions contaminants causades pel trànsit de vehicles, però, la seua principal conseqüència serà el reforçament de la capitalitat de Castelló i, per tant, de l'economia local", apunta.
En la presentació de les tres fases del projecte, Marco va agrair a la consellera d'Habitatge i Obres Públiques, María José Salvador, la sensibilitat i la predisposició per atendre les demandes històriques de la ciutat, després de dècades de desinterès pels governs autonòmics precedents.
Nova rotonda i carril ciclopeatonal
Així, la Fase I comprendrà des de la intersecció del carrer Ric Xúquer amb l'avinguda Enrique Gimeno, al costat del centre comercial la Salera, fins a 150 metres abans de la glorieta del centre comercial Estepark i consisteix en la construcció d'una nova glorieta i d'un carril bici de 600 metres al llarg de tot el tram, les obres del qual començaran després de l'estiu i que té un pressupost benvolgut de 330.000 euros.
En la segona fase es contempla la continuació del carril ciclopeatonal de l'avinguda Enrique Gimeno amb una longitud total de 800 metres. Aquest carril es connectarà amb l'existent a l'altura de la glorieta del centro comercial Estepark, i amb el futur carril bici promogut per l'Ajuntament de Castelló pel carrer Portugal, localitzat en el marge dret de la travessia en sentit Almassora, així es crearan nexes d'unió entre els diferents recorreguts.
La Fase III consisteix en la connexió del carril ciclopeatonal que finalitzava en la glorieta de la CD-22 de la fase II, i allargar-la fins a les proximitats del terme municipal de Castelló amb Almassora, en una longitud de 900 metres.