24/06/2018
L'alcaldessa de Castelló censura l"abandó de l'anterior Govern i demana agilitar el Corredor Mediterrani.
L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, lamenta l'exclusió dels corredors valencians de la Xarxa Transeuropea de Transports. L'anterior Govern central no va incloure els trams de la Comunitat Valenciana malgrat els requeriments de la Comissió Europea perquè aportara les seues propostes de cara a l'elaboració de la nova estratègia d'infraestructures ferroviàries. Una circumstància que, en opinió de Marco, suposa "un fre a la competitivitat i al desenvolupament econòmic de la Comunitat i, per tant, de Castelló".
"L'herència de Rajoy ha sigut lamentable. Les infraestructures estratègiques per als interessos castellonencs van quedar aparcades o anul·lades", indica. A més dels trams Sagunt-Teruel-Zaragoza i Madrid-València, que han quedat fora de la xarxa transeuropea, Marco recorda la "paràlisi" del Corredor Mediterrani, una via essencial per al desenvolupament industrial i comercial del litoral i, especialment de Castelló, que cal "agilitar".
L'alcaldessa de Castelló insta al president de la Generalitat, Ximo Puig, a "seguir defensant els interessos valencians davant Madrid i Brussel·les". "A diferència de l'anterior, el nou Govern escolta les reivindicacions justes i assenyades de la Comunitat Valenciana. El PP va governar d'esquena als ajuntaments i a les comunitats autònomes. És hora d'establir una noves relacions institucionals que ens beneficien a tots", apunta.
Marco recorda que "les inversions comunitàries són absolutament necessària per accelerar l'economia de la Comunitat Valenciana". En aqueix sentit, recorda el projecte Transforma Castelló impulsat per l'Ajuntament de Castelló amb fons de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI). Els 20,2 milions d'euros que gestiona el Govern municipal estan finançant projectes d'infraestructures, mobilitat, accessibilitat, eficiència energètica, etc, que busquen millorar la qualitat de vida ciutadana.
"Castelló i la Comunitat Valenciana estan infrafinanciades i no reben l'atenció que mereixen de la resta de les administracions públiques", exposa l'alcaldessa, que insta a "realitzar un esforç solidari per a compensar el dèficit d'infraestructures que s'arrossega des de fa dècades". "És clar que les injustícies amb la nostra terra no es podran solucionar de forma immediata, però és necessari donar un primer pas en eixe camí", afegeix.
La Generalitat ha iniciat ja la mobilització i ha convocat a les principals patronals, els sindicats CCOO i UGT per a forjar un front comú perquè la Comunitat torne a estar en el mapa de connexions prioritàries transeuropees. Divendres que ve s'aprovarà probablement el marc financer plurianual 2021-2027 de la UE, que inclou les xarxes transeuropees de transport i assigna 36.000 milions als corredors ferroviaris.