11/09/2024

11 de setembre de 2024. Antonio Ortolá, regidor de Seguretat i Emergències, ha reactivat hui el Consell de Policia Local, un òrgan consultiu que, segons ha assegurat “no es convocava des de fa anys i que havia sigut descurat per l'anterior govern malgrat ser una reivindicació sindical”. “Amb la reobertura d'este òrgan, que el convocarem cada sis mesos, volem garantir que els agents compten amb un espai formal en el qual expressar les seues inquietuds i garantir així el millor servici a la ciutadania”, ha indicat l'edil.

Una ciutat més segura

El regidor de Seguretat i Emergències ha aprofitat l'ocasió per a posar en valor les nombroses mesures que s'han dut a terme en este primer any de govern per a millorar la seguretat en tots els districtes de la ciutat. “Quan arribem al govern ens trobem un cos de Policia Local absolutament descurat i degradat; i això tenia una repercussió directa en el servici al ciutadà”, ha indicat.

Enguany hem tingut la incorporació com a funcionaris de carrera a 17 nous agents, que porten treballant amb nosaltres des de gener quan van començar amb les pràctiques preceptives”, ha explicat Ortolá. “D'esta manera, 8 d'ells estan destinats en el Grau, 3 en la secció de Trànsit i 6 en la secció de Proximitat, ajudant-nos a augmentar la presència policial d'una forma considerable en diferents zones de la ciutat”, ha indicat.

Ortolá també ha destacat l'especial reforç de seguretat que s'ha invertit en el Grau, zona en la qual a més de la incorporació de 8 nous agents s'ha augmentat la vigilància. L'edil ha recordat que “també és novetat d'esta legislatura que la Junta de Comandaments se celebre una vegada al mes el districte marítim amb l'objectiu de donar-li a esta zona de la ciutat la importància que es mereix, a més de comptar amb un coordinador exclusiu per al Grau”.

Així mateix, Ortolá ha destacat que “està gran inversió en seguretat ha donat molt bons resultats, sobretot en els grans esdeveniments festius. Un exemple clar són les recents festes de Sant Pere del Grau, on es va augmentar el nombre d'agents en un 57% respecte a l'any passat. El resultat d'este augment va ser una reducció del nombre de baralles i incidents en un 30% respecte al 2023, unes dades més que destacables en l'àmbit de la seguretat ciutadana”, ha explicat.

El regidor ha posat en valor una altra de les mesures clau: desbloquejar i agilitzar els processos d'estabilització, així com estudiar la creació de noves places per a dotar al cos de policia de més efectius. “Estem treballant intensament per a accelerar tots els tràmits necessaris i així incrementar el nombre d'agents que reforcen la presència policial a la ciutat”, ha afegit l'edil. En este sentit, ha recordat que “està en marxa un procés per a proveir en propietat 13 places d'oficial i s'ha iniciat el procediment per a cobrir en propietat 4 places d'agents més una d'intendent”.

Funcions del Consell de Policia Local

Respecte a la constitució del Consell de Policia Local, Ortolá ha subratllat la importància d'escoltar els agents: "Volem conéixer de primera mà els problemes i suggeriments dels policies. Esta és precisament la funció del Consell de Policia Local: ser un espai de diàleg on es puguen abordar les seues necessitats i millorar les seues condicions laborals". El regidor ha sigut clar en afirmar que, durant la gestió anterior, la Policia Local va ser "menystinguda al no atorgar-li la rellevància que mereix, descurant el funcionament d'este òrgan consultiu fonamental, entre moltes altres coses”.

El Consell de Policia Local és un òrgan dissenyat per a municipis que compten amb una plantilla de 15 o més agents i està compost pel regidor responsable de l'àrea en representació de l'alcaldessa, els principals càrrecs de la Direcció i els representants sindicals de les organitzacions més representatives dins del Cos de Policia Local.

Entre les funcions més destacades del Consell es troben el coneixement dels procediments disciplinaris per faltes molt greus, amb l'objectiu d'assegurar un tractament just i transparent d'estes situacions. A més, el Consell s'encarrega de l'emissió d'informes relacionats amb les felicitacions als agents que s'han distingit pel seu bon acompliment, la qual cosa permet reconéixer públicament la seua dedicació i esforç.

També té la funció de ser consultat en els processos relacionats amb la determinació de les condicions de prestació del servici, la qual cosa facilita que els policies locals puguen participar en la configuració del seu entorn laboral i les seues condicions de treball. Així mateix, és competent per a conéixer de l'adscripció i adjudicació de llocs de segona activitat.

Tal com ha indicat Ortolá, “totes estes funcions estan orientades a garantir un funcionament eficaç i una gestió adequada del Cos de Policia Local”. “Escoltar els agents per a conéixer els seus problemes en primera persona és una qüestió fonamental per a poder prendre decisions que de veritat aporten solucions i milloren la qualitat de vida dels ciutadans”, ha conclòs.

​​​​​​​