15/12/2017
La regidora de Turisme potencia els contactes per a augmentar la visita de turistes francesos en un acte amb 80 agents, aerolínies i touroperadors francesos.
Més de la meitat dels turistes estrangers que rep la ciutat de Castelló són francesos, la qual cosa porta a l'Ajuntament a contemplar com a primer objectiu estratègic la promoció dels atractius de la ciutat en el país gal. En aquesta línia, la regidora de Turisme, Patricia Puerta, ha acudit aquesta setmana a París, amb el secretari general de l'Agència Valenciana de Turisme, Francesc Colomer, i el president del Consell de Càmeres, José Vicente Morata, per a presentar davant més de 80 agents, aerolínies i touroperadors francesos l'oferta de la ciutat.
Els assistents, entre els quals hi havia representants de Transavia, TUI, Vueling, Air Europa, Iberrail, Thomas Cook o Locatour, entre uns altres, van poder consultar les guies turístiques de Castelló, editades en tres llengües, entre elles el francès, a més del programa d'actes per a aquestes festes, traduïdes també. Una acció que entra dins de la campanya autonòmica que, sota el nom "El Nadal és valencià" difon com a oferta turística els productes locals. A més, el vídeo promocional de la Comunitat Valenciana elaborat per l'Agència Valenciana de Turisme, que van poder contemplar tots els presents, ofereix una àmplia visió dels diferents atractius que els turistes puguen trobar per tot el territori, des de la seua gastronomia, passant per les seues festes (amb imatges de la tradicional Romeria de la Magdalena), els seus esdeveniments esportius, els seus parcs naturals i la seua cultura.
La presidenta del Patronat Municipal de Turisme va aprofitar la trobada per a oferir tota la col·laboració institucional als organismes encarregats de captar potencials turistes. En eixe marc, va contactar amb la directora de l'Oficina Espanyola de Turisme a París, Elena Valdés, a qui va oferir la gran proposta gastronòmica local, conscient que un dels principals valors destacats pels turistes francesos després de la seua visita a Castelló, és la gastronomia. La responsable de l'oficina es va mostrar interessada per oferir aquest tipus de paquets turístics. Puerta es va comprometre a facilitar-li tota la informació relativa a les diferents jornades gastronòmiques que durant l'any acull la ciutat.
D'altra banda, també va poder parlar amb responsables de Air France interessats a estudiar línies perquè aqueix gran nombre de turistes francesos que visiten la Comunitat Valenciana, la província de Castelló i la pròpia ciutat, ho facen per avió. "Els estudis actuals demostren que la gran part d'aquests turistes francesos que trien la nostra ciutat per a gaudir de les seues vacances, ho fan per carretera i seria interessant explorar altres vies com l'aèria, aprofitant l'aeroport de Castelló", apunta Puerta.
Per la seua banda, Francesc Colomer va destacar que un milió i mitjà de francesos visiten cada any la Comunitat Valenciana, la segona comunitat autònoma on més ha crescut el nombre de turistes d'aquesta nacionalitat i el nombre de *pernoctaciones realitzades per aquest mercat en 2017. La regió és un dels mercats internacionals que ha incrementat la seua despesa turística en prop de vuit punts durant aquest exercici.
L'acció desenvolupada a París entra dins de l'estratègia del patronat municipal d'augmentar la promoció a França per a atraure a aquest turisme que des de fa dècades sent una atracció especial per la província de Castelló. La relativa proximitat de la destinació, els paisatges i la gran gastronomia, a més de la tranquil·litat que transmet Castelló, són una combinació perfecta per a un turisme gal que cada vegada cerca destinacions menys massificades, més exclusius i on sap que va a ser tractat de forma més excepcional.